På lördag är det 1a december och allt ståhej kring adventskalendrar och nedrädkning börjar - något jag ju tycker är mysigt men också något som kan gå över styr och i mångt och mycket handla om konsumtion. Till barnen i år kommer jag ju göra en bokkalender med böcker som jag köpt second hand eller fått. 
 
 
 
Jag kommer i år göra en egen variant på adventskalender till mig själv - nämligen en "reversed calender" (som flera fantatsiska människor har tipsat om, bland annat Tess Waltenburg). Kalendern kommer resultera i: 24 saker att skänka. Jag kommer alllstå
1-24 december rensa ut en sak per dag, lägga i korgen och sedan skänka allt till second hand. Mina saker kommer såklart att gå till Stockholms Stadsmission! Jag känner just nu att jag har ett stort behov att rensa ut saker jag inte använder, plagg som hänger bortglömda i garderoben och ge bort böcker jag inte läser. Så den här kelendervarianten känns perfekt i år! Att de sedan kan komma till nytta i någon annans hem känns så bra!
 
 
 
På min instagram kommer jag, via stories, lägga upp ett klipp varje dag där jag visar vad jag har rensat ut om ni vill hänga med där. Kommer även uppmana alla som vill vara med  via #24sakerattskänka på sociala medier. Häng på du med vettj'a!
 
Välj en organisation du vill skänka till eller ge bort sakerna till människor i din omgivning som kanske skulle uppskatta de mer än du? Klänningen du tröttnat på kanske blir en perfekt omtänksam julklapp till en vän? Rensa sedan en grej om dagen och skänk vidare! Glad advent! 
 
 

Kommentera

Publiceras ej