Nu kanske någon tycker jag blivit knasig som tänker berätta att jag börjat duscha med havregryn, men ska berätta varför! Har längre tänkt att jag velat byta ut duschkrämen mot någon naturlig produkt, gärna någon som finns hemma redan. Jag läste mig då till att man kunde använda havregryn i ett litet knyte av tyg i duschen. Havregrynen ska tydligen vara lugnande och fuktgivande för huden, vilket ju är det man vill ha till huden. Tycker att  huden blev len direkt efter duschen och man luktade inte så mycket gröt som man kan tro, hehe.

(null)

Gör såhär: 
  • Lägg i ca 1dl havregryn i en tygbit och knyt ett snöre runt (hårt så inte påsen läcker) 
  • Vill man kan man tillsätta liten klick honung, olja eller kanske något doftande som några tvålflingor. 
  • Lägg sedan påsen i en skål med varmt vatten ca 10-15 min (perfekt att bada medans då)
  • Använd sedan knytet som tvättsvamp/duchkräm och skölj av.
Går säkert att använda samma påse flera gånger tänker jag men har själv bara använtden en gång. Någon som testat? 

Kommentera

Publiceras ej