Älskar fredagar! Trots att jag både gillar mitt jobb samt vara föräldraledig just nu så är det något speciellt med fredagar; hela familjen ska vara ledig en helg tillsammans, alla är lite trötta och en lugn kväll i soffan står på schemat. 

Fredag är ju också sammankopplat med fredagsbuketten på instagram där säsongens snittblommor visas upp. Jag älskar ju blommor och gärna snittblommor men det är ju tyvärr inte så himla bra för miljön att konsumera snittblommor som har flugit jorden runt för att pryda mitt hem i några dagar innan de vissnar... Därför gillar jag tex eucalyptusen som är lika fin torkad och håller hur länge som helst! Delar av den här buketten har jag haft hemma sedan i maj men jar hängt på väggen ett tag. Idag fick de istället flytta till bordet i min "fiskskåls-vas" och bli dagens fredagsbukett! För jag älskar verkligen känslan av fredag, findukning, tända ljus och blommor

 

Det finns massa blommor som är fina torkade som hortensia, brudslöja mm. Dessutom börjar det bli ganska trendigt med torkade blommor och hållbarhet och snittblommor börjar äntligen diskuteras i olika sammanhang. 

 
 
Är man intresserad av just "fredagsbuketten" som fenomen på exempelvis instagram så rekommenderar jag att lyssna på Billgren Woods podcast om just detta
fredag, fredagsbuketten, hållbar livsstil, torkade blommor,

1 kommentarer

Tess

16 Nov 2018 13:54

Så himla fint! Eucalyptus är en stor favorit här hemma också :)

Kommentera

Publiceras ej