Nu har det gått ca en vecka sedan jag skrev att jag bestämde mig för ett köpstopp och hittils har det verkligen gått bra. Jag har både utsatt mig för "frestelse" genom att besöka några favorit second hand-butiker och spenderat en dag på stan, utan att handla något eller faktiskt känt mig "låst" av att inte kunna handla. 
 
Jag har däremot känt ett stort behov av att göra mig av med saker och kläder - så det pågår en stor utrensning här hemma. Nu ryker mycket saker, saker som ändå bara ställts i ett förråd, garage eller placerats uppe på vinden för att "användas någon gång". Även kläder som är fina men inte används får hitta nya hem. På något sätt känns detta just nu mer tillfredsställande än att köpa nytt...
 

  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har, som så många andra, sett ett par avsnitt av "Tidying up with Marie Kondo" och har anammat hennes sätt att vika in kläderna på. Så bra sätt att få en bättre översyn i garderoben. Gillar också hennes sätt att rensa, att hålla i ett plagg/pryl och känna om den ger mig "sparks of joy" eller inte och låta det avgöra om plagget ska stanna eller inte. Ett plagg som inte har använts det senaste året eller åren är ju inget som skänker någon glädje för mig (förutom specialla festklänningar eller så som kanske inte kan användas till vardags...) Även prylar eller inredningsdetaljer som har packats undan i väntan på... ja vadå?, är inget som skänker mig någon glädje. Men att då skänka bort det till second hand, ge bort eller sälja vidare känns mer meningsfullt. 
 
 
Jag rensar vidare och återkommer kring köpstoppet! Hur går det för er andra som har köpstopp? 

1 kommentarer

Tess

17 Feb 2019 10:57

Heja dig Adrienne! Jag har också rensat ut en hel del, även om jag har second hand-shoppat också, och det känns så himla skönt att saker som inte används av oss får komma till glädje för någon annan :) Kram

Kommentera

Publiceras ej