Nu startar jag med hyacinter, amaryllis och granris - kan inte hålla mig! Adventsstjärnor och övrigt julpyssel får dock vänta till första advent. 
 
Jag insåg dock när jag kom med hem mina julblommor att jag inte hade några krukor som passade, har dels rensat bort så mycket krukor och fyllt de jag har med sticklingar så fanns inga kvar. Då passade jag på att använda det som fanns hemma för att fixa några snygga krukor; nämligen tidningspaper och lite jutesnöre. Blev hur fint som helst tycker jag! 
 
 
Tog 2-3 tidningsark och skrynklade ihop dem först (det blev snyggare så) och "slog sedan in" blomman (med krukan). Ett snöre runt och sen var den enkla krukan klar! Vill man kunna vattna så kan man ju sätta en plastpåse runt blomman först. 
 
Hyacinterna fick, tillsammans med lite enkelt granris i glasflaska, stå på bordet tillsammans med våra elektriska ljus och loppade linneduk! 

 
 
 
 
DIY, hållbar jul, tidningspapper, återbruk,

Kommentera

Publiceras ej