Senaste veckan har varit "all about pyssel" då vi har haft dop i helgen för yngsta dottern. Jag har inte velat köpa några onödiga engångsartiklar så har pysslat ihop det mesta själv - och för att jag tycker det är så KUL! Älskar ju girlanger och annat så fick bli en enkel girlang av garn som jag hade hemma helt enkelt! Den här är sen perfekt att ha i bebisens rum som inredningsdetalj; inga "engångsartiklar" här inte! 
Funderade även på att det ju går att göra en i lite juliga färger och ha som juldekoration - kommer nog bli en sådan framöver, ska bara leta garn på second hand - för det finns massor där kan jag lova! 
 
Här kommer en liten beskrivning steg för steg på hur jag gjorde. Den är verkligen både enkel, rolig och ett bra pyssel att göra med barnen. Kanske de även skulle kunna få en varsin girlang i julklapp med färger de tycker om? 
 
Du behöver: 
Garn och sax!
 
Steg 1: 
Linda garnet ca 10-15 varv runt fingrarna. (Hur långa "tofsar" och hur tjocka du vill ah dem fgår ju lärtt att bestämma själv.)
 
 
Steg 2: 
Trä igenom det garnet du fäster alla tofsar på (genom öglan). Klipp sedan en liten bit garn som ska knytas om tofsen. 
 
Steg 3: 
Knyt en knut längst upp och klipp av. 
    
 
Steg 4: 
Nu klipper du av allt garn längst ner så det blir en tofs! 
 
Tadaa!! 
Sedan är det bara att fortsätta beroende på hur lång girlang du vill ha! 
 
 

Kommentera

Publiceras ej